در تعطیلات سال 91 چه گذشت؟
تاريخ : پنج شنبه 17 فروردين 1391 | 8:10 | نويسنده : ss

در تعطیلات سال 91 چه گذشت؟

 

نوروز برای بسیاری خاطرات خوبی ندارد و حوادثی رخ می دهد که ممکن است در طول سالها آن را در ذهن داشته باشند. امسال هم اتفاقاتی افتاد که نام اولین ها را به خود گرفت .

 

در این مطلب حوادثی که در طول تعطیلات رخ داده است آورده شده است:

نوروز

 

اسیدپاشی در شهرک غرب

نخستین حادثه اسیدپاشی امسال 10ساعت بعد از تحویل سال نو در غرب تهران رخ داد. قربانی این حادثه دختر جوانی بود که عصر یکم فروردین برای دیدن پسر مورد علاقه‌‌اش به محلی در غرب تهران رفته بود اما ناگهان صدای فریاد او به هوا بلند شد. رهگذران با شنیدن صدای دختر جوان، متوجه پسری شدند که سوار یک خودروی پژو206 شد و به سرعت محل را ترک کرد. در همان معاینات اولیه مشخص شد که دختر جوان از ناحیه 2 چشم و صورت دچار سوختگی شدید با اسید شده و چشمانش در خطر کوری است.

شهادت 3 پاسدار

تعدادی از سنگرهای سپاه پاسداران که برای ایجاد امنیت در مرزها برپا شده بود، در روزهای نخست سال دچار برف‌گرفتگی شد. تعدادی از پاسداران برای نجات افراد حاضر در سنگرهای برف گرفته راهی آنجا شدند که در جریان عملیات نجات ، 3نفر از پاسداران به نام‌های روح‌الله شکارچی،سعید غلامی شهروز و محمد سلیمانی به‌دلیل سرمای شدید دچار یخ‌زدگی شده و به شهادت رسیدند.

بریده شدن ترمز کامیون و کشته شدن 4 نفر

بریده شدن ترمز کامیون عراقی نخستین حادثه مرگبار کامیونی امسال را در محور پلدختر، کوهدشت در استان لرستان رقم زد. این حادثه ساعت 11 دوم فروردین رخ داد و پس از آنکه یک دستگاه کشنده بنز عراقی در این محور ترمز برید، با یک کشنده دیگر و یک مینی بوس و یک کامیون اسکانیا برخورد کرد. در این حادثه 4 نفر کشته و 6 نفر نیز مجروح شدند که تمامی این افراد از سرنشینان مینی‌بوس بودند.

2 مسافر نوروزی نخستین قربانیان گازگرفتی امسال لقب گرفتند. این دو مسافر که اهل شهرستان ساری بودند برای تفریح به شهرستان لنگرود رفته و به‌علت سرد بودن هوا برای گرم کردن چادر خود از گاز پیک نیک استفاده کرده بودند. زمانی که آنها در داخل چادر به خواب رفته بودند بر اثر انتشار گاز مونواکسیدکربن دچار گازگرفتگی‌شده و جان خود را از دست دادند

21 نفر مجروح در جاده مرند- جلفا

نخستین حادثه اتوبوسی امسال ساعت 14:40 بعد از ظهر اول فروردین در جاده مرند - جلفا رخ داد. در این حادثه یک دستگاه اتوبوس که از تهران عازم ارمنستان بود ناگهان از مسیر منحرف و واژگون شد. بر اثر این حادثه 2 نفر از مسافران اتوبوس جان باختند و 21 نفر دیگر مجروح شدند.

محیط بان

 

مجروح شدن محیط بان در گلستان

ابوالفضل جلالی‌راد، محیط‌بان استان گلستان شامگاه پنجم فروردین زمانی که برای گشتزنی به پارک ملی گلستان رفته بود متوجه 6 شکارچی غیرمجاز شد که در جریان تعقیب و گریز، شکارچیان غیرمجاز محیط‌بان وظیفه‌شناس را از فاصله 3متری به گلوله بستند و به‌شدت مجروح کردند. پیکر محیط‌بان مجروح که هدف اصابت 58 گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد و بعد از انجام عمل جراحی، تعدادی از گلوله‌های ساچمه‌ای که به شکم وی اصابت کرده بود از بدن او خارج شد .

مرگ خاموش با گازپیک نیک

2 مسافر نوروزی نخستین قربانیان گازگرفتی امسال لقب گرفتند. این دو مسافر که اهل شهرستان ساری بودند برای تفریح به شهرستان لنگرود رفته و به‌علت سرد بودن هوا برای گرم کردن چادر خود از گاز پیک نیک استفاده کرده بودند. زمانی که آنها در داخل چادر به خواب رفته بودند بر اثر انتشار گاز مونواکسیدکربن دچار گازگرفتگی‌شده و جان خود را از دست دادند.

دستگیری قاتل  در نوروز

تیر ماه سال 78 ماموران پلیس آگاهی شهرستان کاشان از درگیری مرگبار دایی و خواهرزاده‌ای در یکی از محلات این شهر باخبر شدند. ماموران پس از حضور در محل با پیکر بی‌جان مرد 56 ساله روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که عامل این جنایت کسی نیست جز خواهرزاده 28ساله مقتول.

این مرد بعد از قتل دایی‌اش، بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود. از همان زمان تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری شروع شد. کارآگاهان در جریان تجسس‌ها دریافتند که متهم با تغییر چهره و هویت خود، در تعطیلات نوروز به اصفهان بازگشته است. با کشف این سرنخ ماموران متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کرده و به اداره آگاهی منتقل کردند. سرانجام در تعطیلات نوروز قاتل دستگیر شد. م:تبیان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: